03 September 2010

:)(:

:)




Yang selalu kita dengar, "Saya nak cari isteri yang pandai masak.."

Yang jarang kita dengar, "Saya nak cari suami yang boleh imamkan solat.."

Yang selalu kita lihat, Bakal isteri cari buku resepi nak belajar masak untuk bakal suami..

Yang kita harap dapat lihat, Bakal suami buka kitab agama nak tambah ilmu sebelum beristeri..

Yang selalu terjadi, bakal isteri rasa malu sgt kalau nasi pun tak tau nak masak

Yang kita harap terjadi, bakal suami pun rasa segan yang amat kalau Al-Fatihah pun masih merangkak2

Jika lelaki meletakkan syarat utk bakal isterinya..

Keterlaluankah jika wanita juga meletakkan syarat utk bakal suaminya??

Kepada lelaki sekalian yang sangat terhormat

Janganlah marah mahupun 'hangat'

Tulisan ini tak sedikit pun berniat jahat

Sekadar insan lemah nak sama2 membri ingat

Untuk diri sendiri dan saudara2 yang dekat

Kepada wanita pula, jangan seronok sangat

Kita pun ada tanggungjawab yg x kurang berat

Harus disemat, kena selalu ingat

Besar amanah yang kita dapat

Allah tanya pulak nanti di hari akhirat

Indah betul dunia ni

Kalau lelaki dan perempuan sama2 membaiki diri

Kalau bakal2 suami & bakal2 isteri pakat2 bersihkan hati

Kalau suami2 dan isteri2 dapat ikut segala perintah ilahi

Ganjaran besar Allah janji

Tak kira perempuan mahupun lelaki

Yang hari ke hari cuba baiki diri

Jadi muslim yang benar2 sejati

Masa tu, tak payah la lelaki letak syarat lagi

Sebab bakal isteri memang dah cantik segala segi

Wanita pun tak susah hati

Bakal suami memang menepati ciri

Aduhai bahagia hidup ni

Bila syariat Allah pakat2 dipatuhi

Hidup dunia seronok sekali

Seronok di akhirat berganda2 lagi






adapted from mynurul. :)


3 comments:

Amal :) said...

Fakta yang betul kowd. Cool gyler post ni.
Btw , Rain yang kat sebelah tu . Hee- dia hot gile. LOL

~binbin~ said...

yeah...maybe tu la hakikatnya, :)
hee..rain....as always..:)

~binbin~ said...
This comment has been removed by the author.
hak milik kekal dan terpelihara nurfarah wahidah.